Thursday, September 9, 2010

Bloemen square - Flower square



Ik vind het echt heel erg leuk om nieuwe granny squares te maken zonder gebruik te maken van een patroon. Nu is vast elke granny die je kunt verzinnen al een keer gemaakt, maar toch is het een leuk om er zelf over na te denken. Deze granny kwam tot stand omdat ik graag een bloem in het midden wilde. Een beetje vogelen leverde dit resultaat op. Het patroon heb ik niet uitgeschreven, maar als iemand interesse heeft laat het dan weten. Misschien dat ik het dan de komende dagen op papier zet.

I really like to create new granny squares without using a pattern. Although every granny you can think of probably has been made already, still it is nice to think about it yourself. This granny came to life because I wanted a flower in the centre. I've tried a few things and in the end this was the result. I didn't write down the pattern, but if anyone is interested let me know. Maybe I'll write it down in the next few days then.

15 comments:

  1. Heel mooi met die bloem in het midden! Die foto is zó duidelijk dat ik em waarschijnlijk wel vanaf de foto na kan haken, maar anders hou ik me zeker aanbevolen voor het patroon!
    (alsof ik nog niet genoeg omhanden heb;-))

    ReplyDelete
  2. Heel mooi, ook de kleur combinatie!!

    ReplyDelete
  3. Zou je het ook in het FRans kunnen :) Heb een Franse vriendin die kan haken en die dit graag zou willen leren. En aangezien ik niet brei of haak is het voor mij moeilijk uit te leggen in het Frans.
    Groetjes Michaja

    ReplyDelete
  4. Bedankt! Het is inderdaad ook vanaf de foto te doen als je een beetje een geoefend haker bent. Het midden heb ik met een magic ring gedaan (acht steken).

    ReplyDelete
  5. Hé Annemarie, mooi square heb je hier en ik heb em proberen na te maken maar toen ik met wit bezig was , zag ik pas dat ik een gaatje teveel had, oeps. Heb het maar terug afgetrokken en zal later opnieuw beginnen en beter tellen, hihi. Heu en anders kom ik toch nog aankloppen voor het patroontje.

    Nog bedankt voor je reactie op mijn blogje.
    groetjes , Susie

    ReplyDelete
  6. Pfoeh, in het Frans? Nee, daar kan ik je helaas niet aan helpen.. )-: Maar misschien is er iemand anders die dit leest die het wel kan?

    ReplyDelete
  7. Dit is ook heel leuk bedacht met een bloem in het midden. De kleuren zijn ook mooi gecombineerd.
    Groetjes Mascha

    ReplyDelete
  8. Ik vind dat ook zo leuk!! Kijk maar eens naar deze: http://craftyvalley.blogspot.com/2010/08/star-flower-granny-square.html

    (heb ik zelf ook een patroon voor uitgeschreven op m'n blog.)

    ReplyDelete
  9. Ik vind hem erg leuk en ben wel geinteresseerd in het patroon.

    ReplyDelete
  10. je kan prachtig haken!!! enig idee wat de maten zijn van je denkentje ietsje eerder op je blog?

    x

    ReplyDelete
  11. Yes, yes, pattern please...I love it.

    ReplyDelete
  12. Hey Annemarie, wat een mooie bloemetjes op je kussen!

    ReplyDelete
  13. Ola! Annemarie amei sua almofada, fiz uma também na cor laranja, ficou bonita também. Estou fazendo um tapete ripple para minha sala, esta ficano bem bonito. Seu blog é ótimo.Por favor me faz uma visitinha em meu blog, e deixe um recado, tá Beijos Sonia Ap.

    ReplyDelete