Monday, October 31, 2011

Big!














Ik had er al over gehoord maar zag het dit weekend met eigen ogen in de winkel van Francis in Delft: dit geweldige materiaal van Phildar. Het is bedoeld om interieurprojecten mee te maken (een vloerkleed bijvoorbeeld) maar je kunt er ook een sjaal mee maken. Francis vertelde namelijk dat ze dit materiaal tot nu toe uitsluitend verkocht heeft aan mensen die er een sjaal van gingen maken, dus het mag vreemd klinken, at is het dus niet :-) Deze steken zijn opgezet met breinaalden maat 25. Het is beschikbaar in verschillende kleuren die allemaal even mooi zijn, dus als je in Delft bent, ga dan vooral even een kijkje nemen bij Knottenwol.
Update: wie niet in de buurt van Delft woont kan eventueel via internet bestellen. Mail naar info@knottenwol.nl voor meer informatie.

I'd already heard about it, but this weekend I saw it in the shop of Francis in Delft: this lovely material of Phildar. It's meant to be used for interior projects (a carpet for instance) but you can make a scarf with it as well. In fact, Francis told me so far she's only sold it to people who were going to make a scarf of it so it might sound strange but it isn't! :-) The stitches were casted on with knitting needles 25mm. It's available in various colours that are all very pretty, so if you're in Delft, go check it out at Knottenwol!
Update: if you don't live in the Delft area you can order through internet. Send an email to info@knottenwol.nl for more information.

10 comments:

  1. Wat voor spul is dat dan precies.. helaas woon ik niet in de buurt van delft. Is het ook via internet te krijgen?

    Liefs Kaatje

    ReplyDelete
  2. Hoi Caet, ik zal het even navragen bij Francis. Misschien kun je bij haar bestellen. Ik zal zo gauw mogelijk een update bij dit bericht plaatsen.
    Groetjes, Annemarie

    ReplyDelete
  3. Beautiful, vibrant color! So lovely....I only wish I had a direct route to Knottenwol.

    ReplyDelete
  4. Ik wou deze graag namaken
    http://www.zilalila.com/ Ik was nog op zoek
    naar garen hiervoor. En toen las ik jou blogberichtje..!

    Alvast bedankt
    Liefs Kaatje

    ReplyDelete
  5. Mooi! Kende het nog niet. Daar zou dit materiaal heel erg geschikt voor zijn. Ik heb Francis een berichtje gestuurd, zodra ik meer weet maak ik even een update.
    Groetjes, Annemarie

    ReplyDelete
  6. Zowee, dat zijn dikke pennen !
    Zou dat wel lekker breien...

    ReplyDelete
  7. Oh, this looks very cool.

    Kichi

    ReplyDelete
  8. yiou could make one of those big floor cushions or poufs that are so popular now...it's very nice!

    ReplyDelete
  9. Wat ziet dat er leuk garen uit Annemarie en volgens mij is het ook heel zacht zo te zien.

    ReplyDelete
  10. I saw somebody knit with giant yarn in a shop window the other day. She had giant knitting needles, as well, and was making sculptures of furniture.

    ReplyDelete