Monday, May 20, 2013

Today


Stempelworkshop bij Gertie Jaquet



















♥ Click this link if you want to follow my blog with Bloglovin ♥

Vandaag ging ik naar een workshop waar ik al een tijdje naar uitkeek: Stempels Maken. De workshop deed ik bij Gertie Jaquet in Amsterdam, die naast deze leuke blog over stempels maken ook hele mooie illustraties maakt. Meer over die illustraties lees je hier op haar andere blog.
Dat het vandaag heel hard regende was dus eigenlijk helemaal niet erg, want wij zaten lekker binnen. Ik maakte drie verschillende stempels, twee keer een appel en een appelboom. Je kan wel zeggen dat ik in een soort appel-periode zit :-)
Na afloop moesten we door de regen terug naar het station. Onderweg kwamen we in een leuke winkel terecht, met tweedehands kleren en prachtige gehaakte dekens. Er gaat geen dag voorbij zonder dat ik iets gehaakts maak of zie, en dit bewees het maar weer.
Terug in Delft regende het nog steeds. Gelukkig was het niet druk bij de Bagel and Beans, dus daar maar gauw even opgewarmd met een heerlijke koffie. En dat was zo'n beetje het einde van mijn heerlijke dag. Ik hoop dat jullie ook een leuke dag hebben gehad!

Today I went to a workshop that I'd been looking forward to for a long time: Making Stamps. I followed the workshop at Gertie Jaquet in Amsterdam. She has this lovely blog about stamps, but she also makes a lot of very pretty illustrations. Read more about her illustrations here on her other blog.
It rained a lot today, but that wasn't a problem at all because we were inside. I made three different stampt, two apples and an apple tree. I guess you can say I'm in an apple-period :-)
When the workshop was finished we had to walk through the rain to the station. Halfway we saw a very pretty shop with lovely secondhand clothes and crocheted blankets. There's never a day without crochet, and this proved to be true again.
When I returned in Delft it was still raining. Luckily there were not many people at my favourite coffee shop Bagel and Beans, so I warmed myself with a great coffee and that was almost the end of today. I hope you had a lovely day too!



1. Gehaakte dekens in Amsterdam 2. Regen in Delft 3. Koffie in Delft


















15 comments:

  1. Dat klinkt als een heerlijke dag!

    ReplyDelete
  2. Wauw, dat was vast een superleuke dag!!!
    Mooie sfeerfoto's,
    had ik ook een leuke dag gevonden! :)
    Die van mij was een stuk rustiger; lekker een dagje thuis.. het was toch prutweer.

    Groetjes!
    Miriam

    ReplyDelete
  3. Dat klinkt idd heerlijk! Wat superleuk ook deze workshop!

    ReplyDelete
  4. Mooie appelstempels!

    Welkom op mijn blog. Ik ben bij jou ook volger geworden, want zie hier leuke dingen...

    Groetjes,
    Jeanine

    ReplyDelete
  5. Klinkt als een hele leuke dag en wat orgineel om je eigen stempels te maken!

    ReplyDelete
  6. Wat een leuke stempels heb je gemaakt en wat is het leuk om zo een dagje op stap te gaan hè?

    ReplyDelete
  7. Hallo annemarie,

    Wat een leuke set stempels heb jezelf gemaakt, knap hoor!
    En ik heb ook het haakvirus overgekregen van mijn mama :-) probeer nu mijn eerste knuffel te haken :-)
    En ja dat weer, volgens mij hebben ze zich van seizoen vergist hoor:-(

    Groetjes, Jaimie
    http'//handmadebyjaimie.blogspot.com

    ReplyDelete
  8. What a wonderful day you had!

    ReplyDelete
  9. Geweldig hoor, dat er zo veel gehaakte spulletjes te zien zijn. Wij vinden dat zo gezellig! Gisteren deden wij inkopen bij de groothandel voor onze fair van a.s. zaterdag en ook daar veel gehaakte kussens, spreien, manden, enz.. Niet dat wij het kopen, want bij ons wordt alles zelf gemaakt. Maar het bevestigt maar weer eens dat haken heel hip is. Wij liepen dus ook lekker droog en vermaakten ons prima!
    En je stempels zijn wel heel erg leuk geworden. Goed idee zo'n stempelworkshop, gaan we zeker onthouden.
    Fijne week!
    Groetjes, Ciska & Nathaly

    ReplyDelete
  10. Dat klinkt als een geweldige dag! Welke stempels heb je gemaakt? Ben natuurlijk benieuwd naar het resultaat :-)

    ReplyDelete
  11. Hey wat leuk die stempels zelf maken , het koekje erbij ook :)

    ReplyDelete
  12. Leuke stempels heb je gemaakt. Altijd bruikbaar.
    Het klinkt als een geslaagde dag ondanks de regen.

    Groetjes, Margaret

    ReplyDelete
  13. Hi!I'm Villy, your new follower!
    greetings from Greece
    http://freestilcreatingbyvilly.blogspot.gr/

    ReplyDelete
  14. Oooh I love Bagels & Beans! I used to go there all the time when I lived in Hilversum. =)
    Your apple stamps are super cute!
    xoxo

    ReplyDelete